PANATTONI City Logistics Warsaw Airport II

2023-02-02 12:21
PANATTONI City Logistics Warsaw Airport II
Autor: APA-Birecki Nowoczesny budynek klasy A o łącznej powierzchni ponad 8300 m². Projekt jest optymalnie dopasowany do wymogów magazynowych klientów z różnych branż

Przedmiotem inwestycji była budowa hali centrum logistyczno-magazynowo-produkcyjnego wraz z infrastrukturą techniczną i komunikacyjną dla firmy PANATTONI. Obiekt ten to nowoczesny budynek klasy A o łącznej powierzchni ponad 8300 m². Projekt jest optymalnie dopasowany do wymogów magazynowych klientów z różnych branż.

Inwestycja PANATTONI City Logistics Warsaw Airport II została zlokalizowana tuż obok węzła Opacz. Usytuowanie hali w bezpośredniej bliskości węzła południowej obwodnicy Warszawy – S2, włączającej się w autostradę A2, a także w odległości 7 km od lotniska Chopina i 8 km od centrum miasta, stanowi o atrakcyjności obiektu, szczególnie dla prowadzenia operacji logistycznych tzw. ostatniej mili. Od zachodu obiekt graniczy z ul. Czystą, a od północy z ul. Szyszkową, a od południowego wschodu ze zjazdem z drogi S8 na południową obwodnicę Warszawy. Hala zorientowana północ- południe, obsługiwana jest komunikacyjnie przez zjazd z ul. Czystej – w zachodniej części inwestycji, gdzie zaprojektowano także drogi, place manewrowe oraz zgrupowania miejsc postojowych. Doki rozładowcze mieszczą się w zachodniej elewacji obiektu. W tym obszarze inwestycji znajdują się również jedno- oraz dwukondygnacyjne pomieszczenia socjalno-biurowe poszczególnych najemców.

Ze względu na specyfikę wymogów (chłodnie i mroźnie z technologią chłodu) jednego z najemców południowej części obiektu halę podzielono (ścianami oddzielenia przeciwpożarowego) na strefy pożarowe, by umożliwić spełnienie wymogów ochrony przeciwpożarowej dla różnego typu obciążenia ogniowego. Wyzwaniem projektowym i realizacyjnym dla wszystkich branż było także wprowadzenie pomieszczeń chłodni i mroźni dla najemcy w południowej części obiektu, które zaprojektowano w systemie BOX IN BOX, z przestrzeniami instalacyjno-technicznymi pomiędzy chłodniami a dachem hali. Przedsięwzięcie projektowe zostało zrealizowane przez warszawską spółkę Project Management Architecture we współpracy z Autorską Pracownią Architektury Michał Birecki. Za szeroki zakres uzgodnień przedprojektowych oraz środowiskowych odpowiada Project Management Predevelopment. Generalnym wykonawcą inwestycji jest DEPENBROCK Polska.

  • Lokalizacja: ul. Czysta/Szyszkowa, Opacz
  • Realizacja: 2020–2022
  • Powierzchnia terenu: ok. 18 600 m2
  • Powierzchnia zabudowy: ok. 8800 m2
  • Powierzchnia użytkowa: ok. 8800 m2
  • Kubatura: ok. 61 600 m3
  • Liczba kondygnacji: 1 (hala), 1 i 2 (części socjalno-biurowe)
  • Parking: 65 miejsc na terenie inwestycji
  • Certyfikat: BREEAM na poziomie Very Good

Firmy uczestniczące w realizacji:

  • Projekt: Project Management Architecture sp. z o.o. we współpracy z Autorską Pracownią Architektury Michał Birecki
  • Inwestor: PANATTONI
  • Generalny wykonawca: DEPENBROCK Polska

Zastosowane rozwiązania

Konstrukcję budynku stanowi typowy dla obiektów magazynowo-przemysłowych ustrój mieszany z wykorzystaniem elementów stalowych oraz żelbetowych. Warunki geotechniczne umożliwiły bezpośrednie posadowienie budynku. Zaprojektowano stopy żelbetowe monolityczne oraz w systemach stropów prefabrykowanych stężonych. Konstrukcję dachu tworzą stalowe dźwigary kratownicowe.

Ściany zewnętrzne zaprojektowano w sposób typowy dla obiektów magazynowych – w systemie płyt warstwowych z rdzeniem PIR oraz lokalnie z rdzeniem z wełny mineralnej na podwalinach żelbetowych z wkładką termiczną. Przegrody wewnętrzne wykonano jako: murowane, w systemach płyt warstwowych oraz suchej zabudowy. Dach budynku zaś w konstrukcji stalowej z izolacją z wełny mineralnej oraz membrany PVC.

Certyfikacja

Kompleks Panattoni City Logistics Warsaw Airport II uzyskał certyfikaat BREEAM International New Construction 2016 Industrial na poziomie Very Good. Obiekt otrzymał punktację w 10 kategoriach BREEAM w odniesieniu do całego cyklu jego życia (LCA) – od etapu projektowania poprzez budowę aż po użytkowanie: zarządzanie, zdrowie i komfort użytkowników, energia, woda, materiały, odpady, ekologia i zagospodarowanie terenu, zanieczyszczenie, innowacje. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom minimalizowany jest negatywny wpływ budynku na środowisko, zwłaszcza przez redukcję:

  • zapotrzebowania na energię pierwotną o 18,6% (wyższa efektywność energetyczna niż wymagają tego polskie przepisy),
  • emisji CO2 – 19%,
  • zużycia wody pitnej – 66%.

Na wczesnym etapie inwestycji powołany do współpracy ekolog wydał wiele rekomendacji z zakresu ochrony zieleni, minimalizacji wpływu procesu budowy na otoczenie oraz zabezpieczenie flory i fauny. Opracowany też został Plan Zarządzania Środowiskowego, wspomagający bioróżnorodność na terenie inwestycji, obejmujący pierwsze 5 lat funkcjonowania budynku (budki lęgowe dla owadów, właściwy dobór zieleni, łąki kwietne dla retencji wody).Wśród wprowadzonych rozwiązań warto wymienić m.in.:

  • opomiarowanie i systemy wspomagające kontrolę zużycia mediów,
  • duże okna w bliskiej odległości od miejsc pracy,
  • oświetlenie zewnętrzne sterowane za pomocą zegara astronomicznego,
  • komponenty sanitarne, perlatory na bateriach, elektrozawory odcinające dopływ wody do toalet, gdy nie są używane,

• zdalny odczyt liczników zużycia wody, • zastosowanie materiałów mających deklaracje środowiskowe EPD, a także certyfikacje FSC i PEFC (wyroby drewniane i drewnopodobne),• infrastruktura sprzyjająca ruchowi rowerowemu, • opracowano podręcznik użytkowania budynku dla ułatwienia ekonomicznego zarządzania obiektem. Za proces certyfikacji odpowiedzialna była pracownia JW+A.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
NAJNOWSZE Z DZIAŁU Inwestycje