Spis treści
- Nowa hala magazynowa w ramach MLP Pruszków II
- Zespół Graphene Partners
- Kim jest nowy najemca MLP Pruszków II?
Nowa hala magazynowa w ramach MLP Pruszków II
Nowy obiekt jest w całości dedykowany firmie Sarantis Polska. Inwestycja realizowana w ramach parku logistycznego MLP Pruszków II, dostarczy ponad 24 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni w formule BTS (built-to-suit).
Wstępny dostęp do nowego budynku najemca ma uzyskać w listopadzie bieżącego roku. W pełnym zakresie będzie mógł z niego korzystać dopiero po zakończeniu inwestycji.
Około 22,7 tys. mkw. zostanie przeznaczonych na cele magazynowe. Z czego około 5,2 tys. zajmie strefa VNA (ang. Very Narrow Aisle). Jest to obszar z bardzo wąskimi korytarzami roboczymi, który cechuje się wysoką przepustowością i efektywnym wykorzystaniem powierzchni. Na konfekcjonowanie przeznaczone zostanie 2 tys. mkw. Natomiast nowoczesne przestrzenie biurowe zajmą 1,4 tys. mkw.
Hala będzie miała 12 metrów wysokości netto i zostanie poddana certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent.
Utrzymujące się wysokie zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie magazynowe, w połączeniu z dynamicznym rozwojem sektora e-commerce i logistyki, przekłada się na naszą intensywną aktywność inwestycyjną. Cieszy nas, że partnerzy tacy jak Sarantis Polska, z którymi współpracujemy od wielu lat, systematycznie zwiększają skalę swojej obecności w naszych parkach i ponownie obdarzają nas zaufaniem. To najlepsze potwierdzenie wysokiej jakości naszych projektów i kompetencji zespołu. MLP Group konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, stawiając na innowacyjne, zrównoważone i elastyczne rozwiązania, które wspierają długofalowe cele naszych klientów,
powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.

i
Rozpoczęcie budowy nowego magazynu to dla nas ważny krok w dalszym rozwoju działalności operacyjnej w Polsce. Nasza wieloletnia współpraca z MLP Group daje nam pełne zaufanie co do jakości i dopasowania przestrzeni do naszych potrzeb logistycznych oraz produkcyjnych. Nowy obiekt zapewni nam większą efektywność, elastyczność operacyjną oraz komfortowe warunki dla zespołu. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z zastosowanych rozwiązań technologicznych i środowiskowych, które wspierają realizację naszych celów zrównoważonego rozwoju,
powiedział Giannis Bouras, CEO Sarantis Group.

i
Cieszymy się, że możemy być częścią tego ambitnego projektu. Naszym celem jest dostarczenie obiektu spełniającego najwyższe standardy jakości i zrównoważonego budownictwa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu BREMER w realizacjach typu BTS oraz bliskiej współpracy z inwestorem i najemcą, jesteśmy przekonani, że inwestycja przebiegnie sprawnie i precyzyjnie odpowie na potrzeby przyszłych użytkowników. Już dziś możemy zapowiedzieć, że obiekt będzie wyróżniał się nie tylko funkcjonalnością, ale także efektywnością energetyczną i zgodnością z wymogami certyfikacji BREEAM,
powiedział Bartosz Bartosik, Prokurent i Dyrektor Działu Realizacji, BREMER.
Zespół Graphene Partners
Zespół Graphene Partners wspierał najemcę w:
- wyborze dewelopera,
- zakresie opracowania projektu magazynu,
- doboru technologii,
- zaplanowania przepływów i układu nowego obiektu.
Aktualnie zespół prowadzi projekt wdrożenia projektu koordynując wszystkie działania operacyjne oraz budowlane potrzebne do zakończenia procesu zgodnie z planem.
- Przeczytaj: Instalacja fotowoltaiczna na trackerach
Kim jest nowy najemca MLP Pruszków II?
Nowym najemcom jest firma Sarantis Polska – klient MLP Group od 2001 roku. Po przeprowadzce do nowego obiektu najemca zwolni dwie mniejsze przestrzenie, które aktualnie użytkuje.
Firma należy do założonej w 1964 roku w Atenach Grupy Sarantis, która jest producentem i dystrybutorem kosmetyków, środków czystości oraz artykułów gospodarstwa domowego. Należy do grona czołowych graczy w w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest obecna w 13 krajach Europy i eksportuje do ponad 50 rynków. Do jej kluczowych marek w Polsce należą:
- Jan Niezbędny,
- Stella,
- Anna Zaradna,
- Kolastyna,
- Luksja,
- STR8.
Grupa to również znaczący producent marek własnych dla wielu sieci detalicznych w Polsce i Europie.
