Hala BTS dla Phoenix Contact E-mobility. Budowa hali w sześć miesięcy
Fabryka systemów ładowania AC i DC powstała na terenie Parku Naukowo-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko w rekordowym tempie sześciu miesięcy. Zakład zajmuje blisko 15 tys. m2, z których na ok. 1000 znajduje się część biurowa. Budynek uzyskał certyfikat BREEAM na poziomie Very Good.
Fabryka stacji ładowania pojazdów elektrycznych
Na terenie zakładu będą wytwarzane i testowane nowoczesne systemy ładowania pojazdów elektrycznych dla światowych odbiorców i operatorów infrastruktury elektromobilności. Urządzenia produkowane przez Phoenix Contact E-Mobility, w tym typu High Power Charging, to rozwiązania, które zapewniają szybkie i bezpieczne ładowanie aut elektrycznych. Zakład zajmuje 14 966 m2, z czego 986 m2 zostało przeznaczone na biura, a 13 980 m2 na część przemysłowo-magazynową. W ramach tej ostatniej najemca otrzymał m.in. 111 m2 kompresorowni, 627 m2 przestrzeni testowej, 67 m2 pompowni. Powierzchnia produkcyjna została dostosowana do nowoczesnych rozwiązań, którymi dysponuje klient – wykonano posadzkę przemysłową typu ESD, a wyposażenie obejmuje m.in. zaawansowane szynoprzewody. W krótkim czasie powstała nie tylko fabryka, ale doprowadzono do niej również przyłącza prądu, ciepła miejskiego, wody, kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wykonano dwa zjazdy.
Hala produkcyjna z certyfikatem BREEAM
Zgodnie z przyjętą przez dewelopera (firmę Panattoni) strategią zrównoważonego rozwoju budynek jest też przyjazny środowisku i uzyskał certyfikat BREEAM na poziomie Very Good. Obiekt został wyposażony w szereg rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, m.in. wykonano ocieplenie dachu z wełny mineralnej (2000 m2), zastosowano system rekuperacji oraz retencjonowania wód opadowych i roztopowych. Ponadto w magazynie został stworzony bufor, by ograniczyć pyły oraz straty ciepła do części produkcyjnej. Na parkingu znajdują się punkty ładowania samochodów elektrycznych.
Lokalizacja inwestycji
Lokalizacja hali BTS Phoenix Contact E-mobility przekłada się na korzyści na wielu płaszczyznach. Do stacji Szybkiej Kolei Miejskiej można dostać się pieszo w ciągu kilku minut, co pozwala na sprawne dotarcie pracowników z centrum Rzeszowa. W kontekście transportu towarów bardzo ważne są bliskość lotniska międzynarodowego – 15 minut jazdy autem – oraz rozwinięta infrastruktura drogowa. Obiekt leży przy trasie S-19, będącej częścią Via Carpatia, która docelowo połączy litewską Kłajpedę z greckimi Salonikami. Ponadto w niedalekim sąsiedztwie przebiega autostrada A4, łącząca południowo-wschodnią i południowo-zachodnią granicę Polski, której przedłużenia biegną przez Niemcy na zachodzie i Ukrainę na wschodzie. Lokalizacja obiektu na terenie Parku Technologicznego Rzeszów-Dworzysko ułatwia firmie Phoenix Contact E-mobility współpracę z jednostkami naukowymi i uczelniami w regionie.
- Lokalizacja: Park Technologiczny Rzeszów-Dworzysko
- Realizacja: czerwiec–grudzień 2020
- Powierzchnia terenu: 45 431 m2
- Powierzchnia użytkowa: 14 966 m2 (986 m2 stanowią biura, a 13 980 m2 to część produkcyjno-magazynowa)
- Liczba kondygnacji: 2 naziemne
- Parking: naziemny: 84 miejsca standardowe, 10 do ładowania samochodów elektrycznych, 3 przeznaczone dla TIR-ów
- Certyfikat: BREEAM na poziomie Very Good
- Projekt architektoniczny: Ferma Kresek (oddziały z Poznania i Krakowa)
- Inwestor: RESOVIA WEST sp. z o.o.
- Generalny wykonawca: Dekpol S.A.
- Deweloper: Panattoni
- Koszt inwestycji: 11 660 000 euro netto (wartość zgodnie z kontraktem z inwestorem)