Budowa najwyższej w Polsce hali kadłubowej dobiega końca
Na placu budowy hali kadłubowej oraz hali produkcyjnej na terenie PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni zaczyna się końcowe odliczanie. 98% prac zostało wykonanych. Obecnie trwa konfiguracja suwnic oraz montaż ostatnich detali elewacji. Warta ponad 300 mln złotych inwestycja ma się zakończyć za kilka tygodni.
Spis treści
- Budowa gigantycznej hali kadłubowej w Stoczni Wojennej dobiega końca
- Postęp robót w Stoczni Wojennej w Gdyni to 98 procent
- Jakie prace jeszcze trwają w Stoczni Wojennej?
- Koszt budowy hali kadłubowej i operacyjnej w Stoczni Wojennej
- Tak wygląda obecnie plac budowy hali kadłubowej w Stoczni Wojennej w Gdyni - ZDJĘCIA
Budowa gigantycznej hali kadłubowej w Stoczni Wojennej dobiega końca
Jak informują przedstawiciele PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni, budowa jednej z największych w Polsce hal kadłubowych, w której będą budowane fregaty dla Marynarki Wojennej RP. To jednocześnie najwyższa w polskich stoczniach hala kadłubowa i jedna z najwyższych w Europie.
Hala Kadłubowa PGZ Stoczni Wojennej będzie jednym z największych obiektów tego typu w Europie. To w niej zbudowane zostaną kadłuby fregat Miecznik. Inwestycja ruszyła w marcu 2023 roku, a już w grudniu tego roku osiągnęliśmy najwyższy punkt konstrukcyjny – mówi Maciej Poprawski, dyrektor operacyjny w PGZ SW odpowiedzialny za nadzór inwestycji.
Gigantyczne bramy hali mają podobne wymiary: 43 metry wysokości i 34 metry szerokości, co można porównać do powierzchni dwóch boisk do koszykówki. Zamontowane suwnice są w stanie udźwignąć nawet 100 ton. Powierzchnia zabudowy Hali Kadłubowej to blisko 6 tys. m2
Czytaj też: W Stoczni Wojennej powstaje gigantyczna hala kadłubowa do budowy polskich fregat
Postęp robót w Stoczni Wojennej w Gdyni to 98 procent
Tymczasem na placu budowy praca wre. Wykonawcą tej inwestycji jest sopocka firma NDI. Hala kadłubowa jest w sanie zamkniętym. Trwają już głównie prace wykończeniowe.
Poza Halą Kadłubową powstaje także hala produkcyjna, która zajmuje blisko 5 tys. m2. Będą w niej funkcjonowały wszystkie stoczniowe wydziały wyposażeniowe. Sąsiadujący z nią 4-kondygnacyjny budynek biurowy pomieści zaplecze socjalne dla pracowników wydziałów produkcyjnych oraz będzie siedzibą Spółki.
Jak informuje Stocznia Wojenna, na terenie budowy praktycznie zakończono prace nawierzchniowe. Wykonawca ocenia postęp robót na 98 procent.
Jakie prace jeszcze trwają w Stoczni Wojennej?
Jak poinformował wykonawca, trwają prace wykończeniowe przy wejściach do budynków. Jak również prace związane z wykonywaniem dylatacji w ułożonych nawierzchniach betonowych. To ostatni etap w procesie powstawania tych nawierzchni. Wszystkie nawierzchnie oraz posadzki wykonane są w technologiach umożliwiających przenoszenie ogromnych obciążeń od poruszających się w przyszłości po nich na specjalnych pojazdach transportujących elementy okrętów.
Posadzka betonowa w hali kadłubowej o wytrzymałości 20 t/m2 jest już gotowa. Rozpoczęły się też prace przy układaniu warstwy żywicy antyelektrostatycznej oraz antypoślizgowej na posadzce w Hali Produkcyjnej.
Koszt budowy hali kadłubowej i operacyjnej w Stoczni Wojennej
Inwestorem projektu jest PGZ Stocznia Wojenna, a generalnym wykonawcą konsorcjum składające się ze spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET. Wartość zadania to ponad 300 mln złotych.
Tak wygląda obecnie plac budowy hali kadłubowej w Stoczni Wojennej w Gdyni - ZDJĘCIA
Czytaj też:
- Szybki tramwaj w Krakowie za prawie 2 mld zł zwolnił. Prace wstrzymują liczne niewybuchy
- Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło plan dla Portu Lotniczego Modlin. Co w nim jest?
- To największa inwestycja kolejowa na południu Polski z blisko 4-km tunelem. Wykonawca przejął plac budowy
- Obwodnica Koszalina już otwarta. Wyjątkiem jest 800-m estakada, jeszcze w budowie
- Gigantyczna Ursa z Finlandii zaczęła pracę na Mierzei Wiślanej. Jest jak odkurzacz. Co tu zrobi?
- Pływający żuraw - Maja, wyciągnął spod wody 90-tonową konstrukcję w Porcie Gdynia